»

Friday, February 18, 2011

Sakitnya Hati!!!

Hari ni aku betol2 xde mOod!!

Malam smlm mmbe aku dari teluk intan dtg ambik aku nk ajak kuar makan… dalam kul8.30 kteorg gerak.. time tu aku tgh msg dgn dye.. sejak dua menjak ni..kteorg da jarang gadoh2 mcm sebelum2 ni.. dye da xbpe nk garang sgt..(slalu dye garang) byk manje2 n romantik je…aku pun rase bhagia je... :)

Tp kebahagian tu aku harap berpanjangan.... ermmm... kadang2 bile xgadoh plak rase rindu je nk di pujuk…huhuhu (gatal) ok smbng balik..lpas tu aku pun tnye la dye elok2… blh x aku kuar makan..? lagipun dye pnh ckp xsuke aku kuar mlm..sbb tu aku tnye dye dulu…mmbe aku tu laki.. n dye pun knl… dye kate “pegi je larh…boley..….” Aku pun xckp byk aku kate je larh thanks smua...aku pun pgi larh… aku tnye dye tgh buat ape…dye kate tgh on9 sambil main gitar.. lpas tu kteorg  pegi larh ambik mmbe kteorg ni sorg lagi... kebetulan mmbe kteorg ni ade kt sni..yg lain smua xbalik..sbb keje.. lepas tu kteorg pusing2 larh cr kedai makan… da smpai kedai makan aku msg la ngan dye balik.. aku kate “sygku…tgh buat ape…?” nk taw dye kate ape??? “orang tgh on9 nie.. syg2,.. ni  S_e_a  chat org..” aku blur larh kejap an ape kes plak pmpuan tu ttbe je nk muncul???!!

Tp aku tnye dulu an aku tnye “s_e_a mane???” yela..mne taw mmbe aku ke… .. dye jwb “ex org la..dye tbe2 ajak kua mkn…, ermmm boley x??”…  jantung aku tros rase nk jatuh ble dpt je perkataan “ex”…n  tros xde mood.. pastu dgn marah aku  jawab.. “gler ke???” lepas tu dye blas.. “gler npe plak?” aku jawab “xblh ar! Asal plak ttbe dye nk chat??” dye kate.. “ntah…dye tbe2 ajak org mkn..nk lepak je.. dye ckp dye belanje..ermm boley x…org lapa nie…da la xde duit.. perghh…sakit hati aku…xpyh tnye kot bley ke x… op kos la aku jawab TAK BOLEH an…!! Aku da larh tgh sengugut… buat hal plak…

mmg makin bertambah2 sakit larh perut n hati aku ni an… aku kate kt dye “ni yg org xde mud nk mkn ni..ok xpe.. nnti org tnye dye btl ke dye chat ngan syg… k, xpe..pegi la! Bye..” blh dye blas “hahahahahahahahahahahahaha..! uii mara sgt nie..hehehehehehehehehe.. tak2… mane ade la….” Oleh sbb hati aku da terlajak sakit smpai xdpt nk benti lagi… Aku jawab balik.. “dala! Pape je la!” sakit hati  gler kot…!! pastu dye blas.. “Ea…syg… org main2 la.. org gurau2 je…”dlm aty aku, ingat aku ni ape nk gurau bnde mcm tu?? Ingat aku suke ke??!! knpe mesti ttbe nk sebut name ex dye tu, padahal kt poly tu pnye larh ramai pelajar pmpuan.. x de org lain ke klau nk gurau pun?? KENAPA mesti dye?????

Lpas tu aku jawab.. “Ingat lawak ke nk gurau2 mcm ni??? Org mmg pntang  ar ttbe sebut ex2 ni.. org ckp org kuar ngan mmbe je kn..klau xbg td ckp je la!! ttbe nk blas2 plak.. ckp je awk rndu kt ex awk 2.. lgpun dye kn dkt dgn awk 2.. org jauh an.. nak sgt pgi la kt ex awk 2!!!!!” pastu dye jawab “Alarh sory la yunk..org  gurau je.. jgn la ambk aty..org ikhlas la bg syg kuar mkn…” aku xblas da…klau aku kate mcm tu pun cnfrm2 dye mrh jugak an.. marah lagi trok kot… pastu dye msg lagi… “sygku…” tp aku xlayan..n ttbe aku dpt msg dr FB dye buat status “hehehehehe (ttbe tergelak sorg2.,)” aku blas status dye.. “org xbetol mcm tu larh” da bpe minit  tu aku msg dye.. “da balik” dye blas.. “aik..kejapnye..” aku blas.. “xde mud” lpastu dye blas lagi.. “tp syg mkn x?” aku tros snyap… pastu dye msg lagi.. “syg ..jgn la mcm ni…” aku xblas jugk…ttbe aku on9… dye anta kt wall aku.. “syg..” tp aku xlayan pun… dye anta lagi.. “syg..,.,” aku xlayan gak.. sakit hati je!!! Aku tgh panas hati kot.. xkn xfaham!!!!!!!!

Pastu da tgh mlm dye msg minx maaf smua… dye kate “syg..org minx maaf..malam ni an mlm jumaat..” aku tetap xlayan… dlm aty aku (so knpe pun klau mlm jumaat?? nak ajak aku bace yassin sme2 sebelum tdo ke???) ttbe dye buat status kt FB lagi.. “malam ini ku sendirian…,.,.,” pastu dye msg aku lagi.. “syg…” aku tdo tros…pastu dye anta lagi… “ermm..gud nite syg…”… n smpai pagi aku nk pegi keje aku senyp je AKU TAK LAYAN…!!! Lepastu da tgh hari dye msg lagi “syg…!” kt fb pun sme… aku nk blas, sbb xsmpai aty buat dye mcm tu… tp sbb ego aku da dtg aku biarkan je.. lepas tu dye msg “Salamualaikom.. syg.. org p klas dlu ea…, luv u… (xjawab dosa)” aku dpt msg aku tros blas.. “wasalam” lpas tu dye kate “luv u? xde…”  aku blas “luv u” dye jawab “hiss.. ego nyer syg nie..” pastu aku senyp… untng aku blas gak..dr dye tu time marah..1 msg pun xblas… aku ni kire lembut aty gak… da lme tu ttbe dye msg lagi.. “syg..org nk balik ni..”  aku jwb “k, aty2” dye tnye.. “syg dtg Melaka ble” aku jwb “ntah” pastu aku kate “nk buat ape org dtg sne?? Untuk ape?? Ex awk kn da kt sne jmpe la dye tu..” aku kate mcm tu sbb dye yg ajar….  dye blas.. “Ala, org gurau je la..tu pun nk ambik aty..” aku xblas…  “gurau mcm tu ke??? Pape jela” pastu dye msg lgi.. “Ala, sory la…plizz….” Aku snyp je….. smpai aku balik keje….. ttbe dye msg.. “syg org rndu larh..”
aku jwb.. “da la..awk lagi rndu kt ex awk 2 an.. pgi la kt dye tu..”  aku xtaw larh smpai ble nk marah n merajuk ni… bkn aku sengaje nk ngade2 merajuk2..tp aku btl2 sakit hati… da bpe lme dye knl aku?? Xkn dye xfhm lagi aku mcm mne??? Aku mmg sensitive, aku mmg mcm ni.. tp knpe buat aku mcm ni ?? Lpastu mlm tu aku msg dye sbb terlalu ikut perasaan… dlm harapan bajet2 dye nk pujuk n minx maaf larh kn.. (nmpk la dye xpndai pujuk pmpuan) pastu aku msg anta ayat2 pasrah…t a p i. . . . dye snyp je.. aku ni kn seorg yg xsabar…nk perhatian lebih je.. aku nk dye blas jugak… tp dgn care ape?? Last2 aku pun kate “sy da fikir masak2… n sy xtaw  ape motif awk ttbe nk sebut2 nme ex awk smlm .. msti awk syg dye lg kn.. msti awk xblh lpekan dye kn.. lagi2 dye dkt dgn awk.. slalu terserempak.. sy fhm……, xpe sy undur diri..yg pnting awk bahagia..awk pg la kt dye k.. sy taw dye pun tnggu awk n masih sygkan awk lagi.., harap awk bahagia..salam”  klau btl dye syg aku n hubungan ni..dye sepatutnye pertahankan..n klau btl dye ikhlas msti dye minx maaf mcm aku minx maaf kt dye dulu… dye pun pnh buat mcm ni kot.. lepas tu ttbe dye buat status kt fb dye..
 knpe smpai nk buat kt fb??xblh blas tros msg aku?? Aku ingt dye xde krdt..aku pun share la krdt ngan dye..tp dye bg balik..nmpk la dye ade krdt.. sakit gler aty aku bace status dye dgn komen yg ntah ape2 jawapan… punce sikit je…  aku bkn btl2 nk undur diri pun..da tgh marah…kne larh faham konsep tu!!!! aku pun xnk smua fikir bkan2 aku cbe la komen status dye mcm xde pape..aku cbe pujuk dye...aku pnggil syg.. tp dye bertambah menyakitkan hati aku plak.. smpai dye kate “spe syg ko??” sakit hati aku! ckp je pndai.. buat keputusan xpkai akal..abis dye tu pakai akal larh sgt kn?? Tp walau ape pun aku tetap syg dye.. aku cbe sabar walaupun hati aku ni sakit… hanya Tuhan yang tahu…

aku msg dye..aku kate xpyh la nk wat status mcm tu..kte blh bincng kot… dye blas.. “aku da xblh terima ko!” tgk…. Nmpk x kt sni….??? klau dye buat aku mcm tu… sgala2nye aku buat..smpai aku snggup trun Melaka jmpe dye smate2 nk pujuk n minx maaf… tp dye pulak??? Sng2 kate2 mcm tu??? Sedangkan dye yg mulakan smua ni…!! klau dye xkate mcm tu..smua ni xjadi larh..!!!!! byk lagi bnde blh gurau.. TAK PERLU KOT nk gurau bnde2 yg buat aku sakit hati…

sikit pun dye xpnh jge hati n perasaan aku ni… aku ade perasaan larh! Tambah pulak dengan aku ade masalah yg datang bertubi2…. Dengan keje kt ofis lagi byk xsiap…! dengan buku  laporan xterusik! Keluarga! Duit! Belajar!!!!! Tekanan betol!!!! Argggghhh!!! Tension taw x!!!!!!!!!!!!!!!! Tolong larh faham!!!!!!!!!!!!!!! Xkn sbb bende kecik ni pun nk jadi mcm ni???!!!!!!!!!! Dye blh gurau?? Aku xblh larh?? Mcm tu????



3 comments:

anisyafrina said...

sabar ok.. kalau ade jodoh tak ke mana.. :) benda2 mcm ni akan buat awak jd lebih matang :)

jom joint contest kite.. hehe~ mane la tau ade rezki menang.. leh hlgkan rase sedih tu..
www.akusyafrina.blogspot.com

Cik Aishah said...

insyAllah..thanks...
ok dear..sy join contest kamo.... :)

Anonymous said...

The difference is with Walmart thousands are employed and with small businesses there are only a few people they employed.. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]http://www.mulberryhandbagssale.co.uk[/url They did anyways. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose women parka[/url] Nyvbvzntz
http://www.pandorajewelryvip.co.uk Ryawxraqh [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose canada[/url] itwsflidp

Post a Comment