»

Monday, March 7, 2011

Sebab Gurauan!!

Assalamualaikum..
Ok baikalah! setelah penat berfikir selama 1 minggu 1 hari, pagi, tengah hari, petang, dan malam.. akhirnya.....................

 aku da dapat ilham & aku da buat keputusan... keputusan aku muktamad...
 keputusan ape ye???
errmmm.,., keputusan nk kongsi punca dari mane aku dengan dye gaduh smpai jadi serius macm ni...
sampai tibe2 dye buat status single kt facebook dye.. lepas tu dye block aku....huh! sangat sakit hati!!
tapi xde larh sakit hati sangat... sbb da biasa tiap kali bergaduh kne block.. nnti ble dah ok unblock larh balik..!! pelik tapi benar an...so aku nk cte lah an sebenar-benarnye ape yang dah jadi...
mane taw blh jadikan korg pengajaran ke.. 
(pengajaran untuk diri sndiri sbnrnye) 
ok.. semua ni berpunca dari komen gambar aku... marilah kita sama-sama saksikan....

.

.




ok..x faham bukan?? aku pun x faham sebenarnye...
sbb dalam kepala otak aku ni... aku fikir dye marah aku sbb aku kuar malam...
sbb tu aku kate mcm tu...
time ni kebetulan je aku tgh gayut ngan dye... kt depan rmh mmbe aku...
kat BOMBA Sungai Besar..sbb barang aku tertinggal je... kebetulan....
aku ingat dye marah sbb kuar malam.. maklum la..dye ni mmg xske aku kuar malam...
ttbe je kawan dye nak komen pic ni padahal aku letak da berzaman dah...
lepastu petang tu dye lain macam je msg aku..
ttbe mcm xde mud ngan aku..aku lagi larh pelik..ape salah aku,,
malam tu dye suruh aku fikir sndiri ape salah aku..
aku da abs fikir da.. aku ingat sbb pic tu..aku pun tros la private pic tu..
yela da klau blh jd gaduh..private la..ttbe dye msg... dye marah aku dye tnye mne pic tu...
aku kate aku private..makin dye marah..dye tnye knpe aku buat mcm tu..
aku private pun salah ke? aku mmg xtaw larh ape salah aku...
lepas 2 ttbe dye suruh aku tnye sape2..aku nak tnye sape??
aku pun bercadang nak tnye larh dekat mmbe dye yg komen gambar aku tu...
 esoknye aku pun 0n9.. aku tnggu mmbe dye on9..
tp xon9 pun..tunggu pnye tnggu akhirnya dye on9...
tapi dye xbgtaw dye sound ape...
lpastu aku tnye lagi...
(klik pada gambar jika kurang jelas)
 errmm..mmbe dye pun da xnak kacau aku lagi,, smua sbb salah faham je an??
aku pun xtaw larh knpe dye blh terfikir smpai mcm tu sekali..
aku mmg xpnh terfikir smua tu.. sbb tu dlm komen tu aku layan je mmbe dye..
bkn budak rmh dye yg tu je..budak2 rmh dye yg lain pun aku layan..
aku anggp mcm mmbe sndiri je..xlebih pun..
aku  kate dye ngokngek tu
sbb sebelum ni dye mmg pnggil aku dengan nama tu..klau xcaya ni buktinya..
.
.
mmbe dye tu sebenarnye terpengaruh dengan cerita Aisyah 50sen
 yang di lakonkan oleh Azean Irdawaty
korang penah tgk x??? 
Ala..yang xbetol sangat pakai baju merah, skirt merah, kasut merah, lipstik merah, reben merah tu..
mmbe dye sndiri xtaw bnde ni akan jadi... 
xsangka gurauan sampai jd salah faham mcm ni..
dye dgn mmbe dye a.k.a budak rumah dye tu rapat jugak sebelum ni..
aku xnak larh sbb aku, deorg xbertegur..
n aku xnk jugak sbb gurauan mmbe dye tu hubungan aku ngan dye putus mcm tu je..
selama ni pun aku da abs setia dengan dye..
aku xpnh ade sape2 selain dye..aku cume ade dye sorang je..
mcm2 care aku da buat nk pertahankan hubungan kteorang ni..
lagi2 minggu depan ulang tahun hubungan aku dengan dye..
dye taw aku nak dtg sne... dye tros je buat status

 aku pun xtaw nak terangkan mcm mne lagi..
lpastu esoknye dye buat  lagi..

dye kate hina?? dye tu yg salah faham! aku pun ape lagi.. 
sakit hati punye pasal....aku pun buat larh status aku...
(kalau nak tahu lagi klik --> sini)


kt bawah ni komen dr kakak aku sendiri..
.
.
aku mmg ske kate ngokngek dari dulu lagi dengan smua orang...bg aku gurau2 je...
 xkn sbb aku kate ngokngek pun nak jd isu??
lepas tu aku ramah?? bkn aku ramah dgn smua org aku nk layan...
 setakat layan komen pun nak jadi mcm ni???
 aku layan pun sbb aku fikir mmbe dye..klau x, aku xde la layan sangat.. 
dye buat aku mcm ni mcm aku ade buat salah yg besar je..
mcm aku curang ade laki lain..
mcm aku ade buat bnde xelok dengan laki lain..
bende sbb GURAUAN kawan dye je... klau name aku bukan 
AISHAH
xde nye mmbe dye nak panggil aku 
Ecah 50sen larh!!!!
  lepas tu dalam beberapa hari lepas dye on9 smpai subuh..
bile aku on9 tgk dye tgh chat ngan mmbe dye time skolah dulu..
 ni je yg sempat aku COPY and PASTE

 (klik pada gambar jika kurang jelas)

sampai macam tu sekali...
dahsyat kan..kat sni aku xde larh nak salahkan sape2..
aku cube ambk smua ni jadi pengajaran..
tapi ape lagi yang aku patut buat??? aku nk turun Melaka sabtu ni...tiket da beli da tadi..
tapi dye taw..teros nak balik KL..klau x.., xabs2 tnye ble aku nak datang sne..,
penat aku da buat suprise untuk dye..
aku ade somethng nak bagi dye..
tapi dye buat mcm ni...smua sbb
Aisyah 50sen!!!!

Ya Allah.. bukalah pintu hati dye..
semoga dia tahu kebenarannya yang dye da salah faham dengan semua ni... aku terlalu rindukan dye........ :(
Amin....





10 comments:

Miss Shikio said...

sabar lah... semua ni pasti akan berlalu..

^_^

moga dia akan memahami segalanya.. jgn putis asa yah..

Cik Aishah said...

hurm.., tapi bile... :(
pape pun thansk shikio.. ^_^

Anonymous said...

salam..cik aisyah..
setelah mmbace post awak yg ni..
saye rase saye tau ape sbb balak awak marah sgt..
kalau awak refer kt comment2 awak dgn kawan die tu,
kawan die ade mention pasal 'kote molor' kn?dan awak tnye blk ape maksud tu kn?
dalam bahase jawa, maksud nye 'alat kemaluan lelaki yg panjang..'*maaf kalau terkasar..* kalau x percaye tnyelah orang jawa kt kampung awak..mungkin sbb tu,dia marah sgt sbb awak melayan..saya pecaye awak mmg x tau mksud word tu...
that's all from me..thank you..

Cik Aishah said...

yeke?? tapi sy mmg xtaw pasal tu...
sy pun jawa jugak..tp sy xtaw ckp jawa..
smua ni slah sy ke? sy mmg xtaw.. sy layan pun xde ape2 mkne lgsng..juz layan mcm sy layan mmbe2 sy sndiri knpe jd mcm ni :(

Anonymous said...

xpe...i believe yg awak mmg btul2 x tau..bg saye, awak x salah sgt pn..cuma balak awak yg salah faham & fikir bukan2..my advice, don't think too much about it k..kalau btul2 die syg awak, he will come to you jugak nnt..emm, bukan nk ckp ape la, tp kadang2 die terlalu kasar dgn awak klau korg gaduh..for me, i can't accept it..once die mencarut2 kt saye, i will not accept him forever..ye la, blm ade ikatan pape yg sah dh kasar2 cmtu..kalau dh kahwin nnt cmne? ade cara yg lg baik untuk menegur salah or mangajar seorg makhluk mulia bername perempuan..awak, just percaya yg "perempuan yg baik untuk lelaki yg baik.." mybe one day, u will get someone who is much much much better than him..just dumped him! we have our own right! jgn bg murah sgt kt laki ni..lg mahal lg beharga.. :)

Dzailin Dzulkaflie said...

setuju sgt2 dgn kata2 anon kat ats ni..
ur bf ni sgt ksr bhsnye klu gaduh. sgt x patut! my experience, klu situasi cmni berlaku, mmg hub ni xkan thn lm. klu sy d tmpt awk, once org tuh xnk dgr da ape yg kte cbe pertahankan, n nk ikut ego dy je, baik putus je la..myb dy bkn yg terbaik utk awk. sy bkn nk hasut suruh awk putus dgn dy, tp sy nk awk pk baik2..klu dy betul2 sygkan awk, dy akn percaya ckp awk klu awk da kate yg awk xtau pn mksd mat rempit tu sbb awk bknnye minah rempit pun kan nk tau mksd2 gitu.
nsht sy, klu awk sygkan dy, awk berdoa la semoga Allah buka pintu hati dy utk berubah..

Aleen Aiden said...

bile kwn kamoo ckp echah 50sen tros dpt grab cite azean 2.yup,tau yg die da slh faham.bukan nak menangkan kamoo atau slhkan bf kamoo,tp nampak mcm die xde effort lgsung nak btulkan keadaan.trus serkap jarang.hopfuly korang bley bincang elok2 n both of u will find a way 2 solve this things out.

Adawiyah A.Halim said...

salam dik...akak pun setuju dgn yg len...lelaki ni kalo dia btol2 syg...dia akan percaya kite 100%..pengalaman akak..lelaki mcm ni kdg2..menyakitkan hati kite jer..pikir btol2 selama adik kapel buruk dan baik mane lg banyk? kalo benda kecik cmni pun nak gaduh...mcm mane nak tempuh hidup akan dtg..banyak lagi cabaran dik..kalo benda kecik cmni dia nak mrh2 adk dgn kata2 kasar..akak rs baek la adik cr lelaki len..bnyk lelaki len yg lg bgs..cr lelaki yang mempunyai kwn2 lelaki yg latar belakang yg bgs..tak perlu la nk ada kwn2 dkt fb yang mmg mat rempit ke apa..xada faedah..cr la kwn2 yg bole bawa kite ke jln kebaikan..
akak percaya dan yakin adik bole jmpe lelaki yg syg dkt adik sgt..percaya dkt adk..layan adk dgn baek..
akak rs tak perlu la adk balik dkt dia..esk2 dia wat perangai lagi dgn ego dan pikiran negative dia..
kalo btol dia kenal adik..dia xkn tuduh adk mcm tu..maksudnya hati adk..belum 100% dia kenal dan dia paham..
pikir2 kan lan..kalo ada apa2 masalah cntct jer akak..akak sedia tlg..akak penah hadap lelaki mcm ni..syak wangsa yg melampau..terlau cemburu sifat mazmumah dik..
salam...
take care dear..

Dekcik said...

sabar lah aisyah..mesti ade maksud lain antara diowng 2..hmm..

MiZ Rayy said...

kesiannya awk.. sy nk bg cdgn la, awk xpyh la lyn sngt mmber2 dy tu.. kdg2 bnda tu boley merosak hbungan.. pengalaman.. heeee...

Post a Comment